برنامه «سینماچی» رادیو جوان با امینی كارگردان فیلم سینمایی «فسیل» گفتگو كرد.
كریم امینی، كارگردان فیلم سینمایی «فسیل» در برنامه «سینماچی» رادیو جوان در پاسخ به این سوال كه دلیل اصلی این فیلم سینمایی داستان، خاطرهبازی یا شوخیهای آن است، گفت: اگرچه فیلمهایی كه دستاویزشان نوستالژی بوده، موفق بودند؛ اما ما در فیلم «فسیل» همه چیز را در خدمت قصه گذاشتیم.
امینی ادامه داد: فضای نوستالژی و تاریخی در خدمت قصه بوده است. در جایی از فیلم نمیبینید كه بخاطر فضای نوستالژی قصه فیلم متوقف شود. از طرفی، اگر فیلمی كمیت و كیفیت لازم را نداشته باشد و سطح بالای سلیقه مردم را دربر نگیرد، دیده نمیشود. فیلمهای كمدی بوده كه در كنار «فسیل» اكران شده، ولی دیده نشده است.
كارگردان فیلم سینمایی «فسیل» درباره تبلیغاتی كه درباره فیلم شد، افزود: خیلی از فیلمها با حضور بازیگران در سالنهای سینما پر میشود. به لطف خدا و با حمایت مردم بدون تبلیغات و نصب بیلبورد فیلم از طریق دهان به دهان تبلیغ شد.
وی در پاسخ به این سوال كه آیا میتوان فیلم اجتماعی ساخت و گیشه داشت، تصریح كرد: شما به هالیوود نگاه كنید میبینید فیلمهای اكشن، مارول و كمدی صنعت سینما را میچرخانند. در ایران هم فیلمهای كمدیای هست كه فروش خود را دارند. از فیلمهای اجتماعی در حال اكران میتوان به فیلم «ملاقات خصوصی» اشاره كرد. این فیلم نسبت به فیلم كمدی در حال اكران خوب فروخت. فیلمهای «متری شیش و نیم»، «ابد و یك روز» و ... فیلمهایی بودند كه فروش داشتند.
امینی با بیان اینكه صرف كمدی بودن یك فیلم منجر به فروشش نمیشود، گفت: مجموعه عناصر یك فیلم باید خوب باشد، تا یك فیلم فروش خوبی داشته باشد. بنابراین هم فیلم خوب اجتماعی هم فیلم خوب كمدی میفروشد.
كارگردان فیلم سینمایی «فسیل» در پاسخ به این سوال كه دوست نداشتید فیلم را به جشنواره فیلم فجر بفرستید، بیان كرد: فیلم آماده نشده بود. جشنواره فجر جشنواره ملی است، كه همه فیلمسازان دوست دارند در آن جایزه بگیرند. سیمرغ به سمبلی برای فیلمسازان تبدیل شده است. به نظرم هیچ وقت نمیتوان از آن گذشت. البته فیلم «فسیل» از نوع صنعتی و سرگرمی است و رسالتش بیشتر به سمت سالنهای سینماست تا اینكه در جشنواره فجر باشد.