امروزه صنعت گردشگری در ابعاد گوناگون آن در حال پیشرفت و گسترش سریع است. در این میان، گردشگری ورزشی به معنای تجربهی سفر برای شركت یا تماشای رویدادها و فعالیتهای ورزشی، به بخش مهمی از بازار این صنعت تبدیل شده است.
بهگزارش گروه چندرسانهای رادیو جوان؛ امروزه صنعت گردشگری در ابعاد گوناگون آن در حال پیشرفت و گسترش سریع است. در این میان، گردشگری ورزشی به معنای تجربهی سفر برای شركت یا تماشای رویدادها و فعالیتهای ورزشی، به بخش مهمی از بازار این صنعت تبدیل شده است. "عصر من" 29مرداد را از آرشیو بشنوید.
امروزه گردشگری در بازاری كه میتواند برای كشورهای گوناگون منبع درآمد عظیمی باشد.به منظور رقابت در این بازار روبه رشد، به دست آوردن درك عمیق از اهمیت و فواید این بخش از گردشگری برای كشورها و جوامع گوناگون ضروری است.فرآیندهای برگزاری رویدادهای بزرگ ورزشی، فرصتهای سرمایهگذاری در این رویدادها و برنامهریزی برای میزبانی چنین رویدادهایی به شكل موفقیتآمیز، كاری بسیار دقیق علمی و حیاتی است. گردشگری ورزشی یك بازار روبه رشد است كه شهرها و كشورهای زیادی در تلاش هستند تا با فراهم كردن زیرساختها، سهمی از این بازار پرسود داشته باشند.
گردشگری ورزشی در واقع سفر به اقصی نقاط دنیا برای شركت در یك رویداد یا فعالیت ورزشی یا تماشای یك مسابقهی ورزشی است. معمولا گردشگری ورزشی را به سه نوع تقسیم میكنند. گردشگری رویدادهای ورزشی، گردشگری ورزشی فعال و گردشگری ورزشی نوستالژیك.
در حالی كه شاید بسیاری از افراد حتی نام گردشگری ورزشی به گوششان نخورده باشد، علاقهمندان به ورزشها و تیمهای گوناگون برای شركت یا تماشای رقابتها و مسابقات ورزشی مورد علاقهشان به راههای دور و نزدیك سفر میكنند.
انتهای پیام/