فیلمها و سریالهای پلیسی، به طور توأمان، هم توجه شركتهای فیلم سازی و هم نظر استراتژیستها و اتاقهای فكر سیاسی را به خود جلب میكنند. با وجود چنین ظرفیتی اما، در سینمای ما ژانر پلیسی بسیار مغفول و مهجور مانده است.
ژانر پلیسی، یكی از كاربردیترین و پرجاذبهترین گونههای سینمایی در جهان محسوب میشود. فیلمها و سریالهای پلیسی، به طور توأمان، هم توجه شركتهای فیلمسازی و هم نظر استراتژیستها و اتاقهای فكر سیاسی را به خود جلب میكنند. با وجود چنین ظرفیتی اما، در سینمای ما ژانر پلیسی بسیار مغفول و مهجور مانده است. به طوری كه در طول یك سال، فیلم پلیسی درخور توجهی به نمایش در نمیآید، به جز موارد بسیار نادری كه چندان هم به چشم نمیآیند.
با این حال در تلویزیون وضعیت كمی بهتر است. در اغلب سریالهای تلویزیونی- كم یا زیاد- میتوان حضور پلیس را دید. علاوه بر این، هر ساله تعدادی هم سریال یا تله فیلم با محوریت این موضوع تولید میشود و به نمایش در میآید. تلاش شده است با مروری بر برجستهترین آثار پلیسی در سینما و تلویزیون كشورمان به تحلیل چگونگی بازنمایی تصویر پلیس پرداخته شود.
«عصر من» 15 مهر با حضور مازیار رضاخانی به این ژانر سینمایی-تلویزیونی پرداخت.