عصر من شنبه تا پنجشنبه از ساعت ساعت 15 به مدت 45 دقیقه

اقتصاد نشر در ایران ناشر از نیاز مخاطب خبر دارد؟

نمایشگاه بین المللی كتاب در دو زمینه قابل ارزیابی است یكی حركت در سطح و دیگری حركت در عمق، پیشرفت در سطح را می توان در افزایش تعداد ناشرین و تعداد مخاطبین جستجو نمود وپیشرفت در عمق را می توان در برقراری ارتباط ناشران با مخاطب جستجوكرد.

1397/02/23
|
14:15
|

به گزارش گروه چندرسانه ای رادیو جوان، نمایشگاه بین المللی كتاب در دو زمینه قابل ارزیابی است یكی حركت در سطح و دیگری حركت در عمق، پیشرفت در سطح را می توان در افزایش تعداد ناشرین و تعداد مخاطبین جستجو نمود وپیشرفت در عمق را می توان در برقراری ارتباط ناشران با مخاطب جستجوكرد.

برنامه عصر من پنج شنبه 20 اردیبهشت ماه به بهانه برگزاری نمایشگاه بین المللی كتاب تهران در خصوص اقتصاد نشر سخن گفت.

زمانی كه ناشر بتواند در پرتو یك نگاه غیراقتصادی به كتاب و مخاطب یك ارتباط معنوی و فرهنگی برقرار كند آنگاه می توان مدعی شد علاوه بر پیشرفت در عمق از پیشرفت سطحی نیز برخوردار بوده ایم.

براساس یك سنت دیرینه كه هر ساله در نمایشگاه كتاب اتفاق می افتد هرچه به روزهای پایانی برگزاری نمایشگاه نزدیك می شویم تعداد افرادی كه در نمایشگاه حضور دارند به طور صعودی افزایش می یابد گویا نمایشگاه تنها همین 2 الی 3 روزی است كه برپا شده است.

هر چند نمایشگاه امسال به لحاظ غرفه داران و كتاب های ارائه شده با سال های قبل بسیار بهتر است و این توفیق حاصل شده قابل تقدیر است اما باز هم نگاه معنوی حاكم بر نمایشگاه بسیار ضعیف است و نگاه اكثر غرفه داران به كتاب و مخاطب یك نگاه اقتصادی است درحالی كه این نگاه باید یك نگاه معنوی فرهنگی باشد.

انتهای پیام/

دسترسی سریع
عصر من