چطور كسب و كار خود را رونق دهیم.
در این تعریف، شخص كارآفرین، اساس مفهوم كارآفرینی است و كارآفرینی، پدیدهای انفرادی یا گروهی است كه كارآفرینان (و نه بسترهای محیطی)، ریشه و منشأ فرایند آن هستند.
كارآفرینان احساس و تعریف درست از جستجوی فرصتها دارند. آنها پیش رو را نگاه میكنند و كمتر نگران آنچه دیروز انجام دادهاند و آنچه فردا باید انجام دهند، هستند. آنها مایل به بازگشت به گذشته و خوشحالی به سبب موفقیتهایشان نیستند. كارآفرینان واقعی بر آینده تمركز میكنند. بت كروس میگوید: از آنجایی كه شما یك شركت را رشد و توسعه میدهید، اهداف شما متعالیتر خواهد شد و تمایل به توسعه بیشتر پیدا میكنید. كارآفرینان، جایی كه بیشتر مردم فقط مشكلات و غیرممكنها را میبینند، پتانسیلها را میبینند و سرانجام، افكارشان تبدیل به موفقیتهای بزرگ برای آنها میشود.
در برنامهی «نقشهی گنج» این هفته چهاردهم دی باز هم به معرفی افراد موفق در امور كارآفرینی صحبت كردیم. در این برنامه با آقای سعید اشهدی از استان گیلان كه در تولید شیرینی به عنوان كار آفرین نمونه معرفی كردیم، گفتگو كردیم و سپس با خانم فاطمه صفری كه با تولید بدلیجات و مهارت آموزی در این زمینه باعث اشتغال زایی شدهاند صحبت كردیم.
همچنین در بخش كارشناسی برنامه همراه با امیر مهید انوری و شهریار جوهری دربارهی مصاحبه و نحوهی مصاحبه در كسب و كارهای نوپا صحبت كردیم و ایشان به ارائهی راهكارهایی در این زمینه پرداختند.