چگونه میتوان كسب و كار خود را گسترش داد.
كارآفرینی به فرآیند خلق ارزش جدید از طریق تلاشی متعهدانه با در نظر گرفتن خطرهای ناشی از آن اطلاق میشود. واژهی كارآفرینی از كلمهی فرانسوی "Entrepreneurs" به معنای «متعهد شدن» نشئت گرفتهاست. كارآفرینی اولین بار مورد توجه اقتصاددانان قرار گرفت و تمامی مكاتب اقتصادی از قرن 16 میلادی تاكنون به نحوی كارآفرینی را در نظریههای اقتصادی خویش تشریح كردهاند. به عبارت دیگر ویژگی تعیینكننده در كارآفرینی همانا انجام دادن كارهای جدید یا ابداع روشهای جدید در امور جاری است.
پیتر دراكر، پدر علم مدیریت، كارآفرین را كسی میداند كه فعالیتی را با سرمایه اقتصادی خودش شروع میكند، ارزشها را تغییر میدهد و در محیط اطراف خود تحول ایجاد میكند و به سمت بهتر شدن میبرد.
در برنامهی این هفتهی «نقشهی گنج» مطابق با هفتههای گذشته دربارهی چگونگی گسترش كسب و كار و معرفی كسب و كار خود صحبت كردیم. در این برنامه ابتدا همراه با رضا دژبدی از نحوهی تبلیغات برای كسب و كار و جذب مخاطب و مشتری فداكار صحبت كردیم و سپس همراه با محمود عزیزیان، یكی از كار آفرینان برتر ایران، در زمینهی تولید شیشه از نحوهی راه اندازی كسب و كاری جدید گفتیم. در ادامه نیز همراه با شهره احمدوند گزارشی در زمینهی انتخاب شغل مناسب و هدفمندی جوانان در انتخاب شغل صحبت كردیم.
این برنامه با هدف معرفی كار آفرینان هر جمعه ساعت 15 از شبكه رادیویی جوان پخش میشود.