اخبار هر روز از ساعت 6:30 - 8:30 - 13:30 - 18:30 به مدت متغیر

ویدئوكست "شعاع" را شنیده‌اید؟!

تا زمانی كه خود فعالان و دست‌اندركاران تهیه و انتشار پادكست در حال یادگیری باشند و محتوای جدید و هدفمندی را ارائه دهند، بی‌تردید این محتوا در حال خَلق ارزش است و می‌تواند مخاطب را همراه سازد و این روند هیچ ارتباطی با تجهیزات خاص ندارد.

1402/12/08
|
13:10
|

آرمان صفایی (مدیرعامل پلتفرم تریبون، كارشناس مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف) در برنامه پادكسترهای جوان درباره ویدئوكست شعاع گفت: ویدئوكست "شعاع" دوشنبه‌های هر هفته در گفت‌وگو با كارآفرینان موفق حوزه استارتاپی به تجربیات زیسته آنها برای خلق یك استارتاپ موفق می‌پردازد. هدف از این برنامه پرداختن به موضوعات و چالش‌هایی است كه تاكنون در فضای كسب‌وكارهای نوآورانه كمتر درباره آنها گفت‌وگو شده است.

وی افزود: همان‌طور كه در حین دریافت ویدئوكست "شعاع" مشاهده می‌كنید، شعار ما كه در صفحه پادكست‌ها نیز آشكار است؛ ببینید و بشنوید از تجربیات اسكیل آپ و مقیاس‌پذیری استارتاپ‌‌‌های ایرانی. این بدان معنا است كه خوبی راه‌اندازی یك كسب و كار به شكل یك استارتاپ این است كه در یك مدت زمان كوتاه به این نتیجه برسیم كه آیا مدل كسب و كار مورد نظر جواب می‌دهد یا نه. به محض اینكه این مدل از نظر اقتصادی جواب داد و پایه‌های لازم برای رشد سریع آن مهیا شد و توانست تأمین مالی لازم را انجام دهد این كسب و كار نوپا در درون و برون باید تغییراتی بدهد و پوست بیندازد. در این حالت است كه استارتاپ به اسكیل آپ تبدیل می‌گردد. در واقع، اسكیل آپ توانسته تا اندازه قابل قبولی به تطابق محصول با نیاز بازار دست یابد. در حالی كه استارت‌آپ‌ها هنوز در تلاش برای شناخت مشتریان احتمالی، نیازهای آنان، هزینه‌های خرید مشتری و ویژگی‌های محصول هستند. از طرف دیگر اسكیل آپ‌ها با اثبات اینكه واحدهای آنها از نظر اقتصادی پایدار هستند، فرضیات و مدل كسب و كار خود را تأیید كرده‌اند.

این فعال ویدئوكست شعاع همچنین مذكر شد كه هدف از این برنامه پُر كردن فضاهای خالی محتوایی حوزه كسب‌وكار و كارآفرینی نوآورانه است و این مهم را از طریق گفتگو با كارآفرینان استارتاپی و انتقال تجربه زیسته آن‌ها دنبال كرده‌ایم. برنامه شعاع در چندین فصل تولید و در حال پخش است. هدف اصلی شعاع در فصل اول، تمركز بر مقیاس‌پذیری استارتاپ‌ها و چالش‌های آن است. متأسفانه از بین استارتاپ‌هایی كه فعالیت‌ خود را شروع می‌كنند تعداد اندكی به مرحله مقیاس‌پذیری یا اسكیل آپ می‌رسند. به عبارتی نرخ تبدیل استارتاپ به اسكیل آپ عددی كمتر از 10 درصد است. ازاین‌رو تلاش شعاع بر این بوده تا بتواند تجربیاتی را منتقل كند كه در بالا رفتن این درصد كمك كننده باشد. شاید مهم‌ترین منبع یك كارآفرین عمر و زمان او باشد كه هدررفت آن جبران‌ناپذیر است و چه بسا امیدهایی را ناامید خواهد كرد.

مهندس آرمان صفایی با اشاره به گسترش فعالیت‌های ویدئوكست شعاع اظهار كرد: تلاش بر آن است كه در ویدئو كست شعاع بیشتر از آن كه تكنیك‌ها و فرمول‌ها بیان شود، نوع نگاه كارآفرینان به مسائل بررسی شود. در قسمت‌های آینده نیز تخصصی‌تر حوزه‌های مختلف عملكرد شركت‌ها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و كارآفرینان باتجربه سعی می‌كنند مواردی را بیان كنند كه كمتر شنیده شده است. از ابتدای دوران دانشجویی وارد همكاری با پارك علم و فناوری شریف شدم و تا به امروز در كنار فعالیت‌های آموزشی و كاری مختلف تلاش كرده‌ام تا این ارتباط با فعالیت‌های ترویجی و آموزشی پارك علم و فناوری شریف ادامه داشته باشد. اخیراً نیز با حمایت پارك علم و فناوری شریف تولید برنامه شعاع را آغاز كرده‌ایم.

وی همچنین گفت: تا زمانی كه خود فعالان و دست اندركاران تهیه و تولید و انتشار پادكست در حال یادگیری باشند و محتوای جدید و هدفمندی را ارائه دهند؛ بی‌تردید این محتوا در حال خَلق ارزش است و می‌تواند مخاطب را با خود همراه سازد و این روند هیچ ارتباطی با تجهیزات خاص ندارد و افراد می‌توانند با كمترین امكانات، بیشترین و مطلوب‌ترین بازخورد را داشته باشند.

دسترسی سریع
خبر