اخبار هر روز از ساعت 6:30 - 8:30 - 13:30 - 18:30 به مدت متغیر

پادكست در سبد محتوای مخاطبان

همزمان با برگزاری رویداد ملی پادكست فارسی كه در روزهای آتی آیین پایانی این رویداد ملی برگزار خواهد شد، تصمیم گرفتیم تا محفلی صمیمانه برای پادكسترهای فارسی فعال در كشور ایجاد كنیم به همین دلیل ویژه برنامه باشگاه پادكسترهای جوان شكل گرفت.

1402/10/27
|
12:37
|

فربد بنائی مسئول باشگاه پادكسترهای جوان عنوان كرد: همزمان با برگزاری رویداد ملی پادكست فارسی كه در روزهای آتی آیین پایانی این رویداد ملی برگزار خواهد شد، تصمیم گرفتیم تا محفلی صمیمانه برای پادكسترهای فارسی فعال در كشور ایجاد كنیم، به همین دلیل باشگاه پادكسترهای جوان شكل گرفت و ویژه‌برنامه‌ای در كنداكتور رادیو جوان برای معرفی و صحبت با این قشر نوین تولید محتوا كه ارتباط نزدیكی با مخاطب جامعه امروز دارند، داشته باشیم.

بنائی در ادامه به هدف این برنامه رادیویی اشاره كرد و گفت: هدف اصلی از ایجاد پادكسترهای جوان آموزش پادكسترهای آماتوری است كه به تازگی در این عرصه ورود كردند و شاید نیاز باشد كه این محیط رو بهتر بشناسند تا موفق‌تر عمل كنند، رویكرد ما در این هدف استفاده از پادكسترهای حرفه‌ای است كه جزو سرآمدان این حوزه هستند.

وی درباره به تولید محتوای صنعت پادكست اشاره كرد و گفت : تلاش ما این است كه عرصه تولید محتوا در صنعت پادكست را برای مخاطبانی كه در جستجوی محتوای متنوع هستند؛ معرفی كنیم و پادكست را در سبد محتوای مخاطبان قرار دهیم. ما با توجه به رسالت رسانه‌ای كه داریم، سعی خواهیم كرد كه پادكست‌ها و پادكسترهایی به مخاطبان معرفی شوند كه اوقات فراغت آن ها را پر كنند و جامعه را به هم نزدیك‌تر كنیم.

فربد بنائی در پایان خاطرنشان كرد: ایجاد ایجاد باشگاه پادكسترهای جوان كه همزمان با رویداد ملی پادكست فارسی با حسن‌نیت معاون محترم صدای رسانه ملی و تلاش‌های مجدانه مدیر محترم رادیو جوان میسر شده است، گردهمایی تمامی كسانی خواهد بود كه تلاش دارند در كنار مخاطبان باشند و در كنار تولید محتوای فاخر و غنی در صنعت پر درآمد پادكست هم حضور پیدا كنند.

شهره احمدوند تهیه كننده برنامه «باشگاه پادكسترهای جوان» درباره اهداف و رویكرد این برنامه رادیویی توضیح داد: از آنجایی كه پادكست در دنیای امروز توانسته است طرفداران زیادی را جذب كند، رادیو جوان هم برنامه ای تحت عنوان باشگاه پادكسترهای جوان را در جهت حمایت از پادكست، پادكستر ها و آشنا كردن آن ها با جوانان راه اندازی شده است.

هدف این برنامه رادیویی، شناخت بیشتر مخاطبان جوان با پادكست و پادكستر های جوان است و در هر برنامه نكات مختلفی برای تولید پادكست توضیح داده می شود تا افرادی كه علاقمند به ساخت پادكست هستند، بتوانند مسیر درستی را انتخاب نمایند و در نهایت مخاطبان باشگاه پادكسترهای جوان بعد از آشنایی با پادكستر ها می توانند با انتخابی آگاهانه، پادكست های مورد علاقه خودشان را پیدا كنند.

احمدوند درباره مشخصه اصلی برنامه توضیح داد: برنامه بیشتر همراه شدن رادیو جوان با موج پادكست، پادكستر ها و گفت و گو با آنهاست؛ همیشه برای شنوندگان پادكست جالب بوده و اینكه برایشان مهم است كه چه كسی یا چه كسانی این پادكست را تولید می كنند. از طرفی برنامه ی گفت و گو با پادكسترها در رادیو جوان شاید در نگاه اول؛ رقیب سرسخت رادیو باشد اما رادیو جوان همیشه پیشتاز و حامی جوانان بوده و همواره تلاش كرده محتوای مناسبی برای جوانان تولید كند و نیز در جهت علاقمندی آنان گام برداشته است.

این تهیه كننده رادیو جوان در پایان گفت: مخاطبان این برنامه می توانند همه دهه ها باشد، اما از آنجایی كه پادكست در بین جوانان بیشتر رایج شده و رنج سنی این جوانان 17 تا 45 ساله هستند و همچنین سعی شده است كه پادكست ها با موضوعات مختلفی انتخاب شوند تا مخاطبان این رده را جذب كند.

احسان مهرجو نیز گوینده برنامه "باشگاه پادكسترهای جوان"درباره این برنامه رادیویی عنوان كرد: به منظور برگزاری نخستین رویداد ملی پادكست، تصمیم گرفته شد كه یك برنامه تهیه شود كه ما در آن افراد شركت‌كننده در این جشنواره را معرفی كرده و همچنین به پادكست‌ها و پادكست‌سازان دیگری كه در این جشنواره شركت نكردند، اما محتوای مفیدی تولید می‌كنند، از نظر محتوایی و فنی معرفی كنیم.

وی به هدف این برنامه رادیویی اشاره كرد و گفت: هدف از این برنامه افزایش آگاهی عمومی درباره پادكست و پادكست‌سازی است و برنامه‌ای راه‌آمدی است كه پادكست‌های با كیفیت را شناسایی و معرفی می‌كند، همچنین، ما از آن‌ها دعوت می‌كنیم تا در برنامه شركت كرده و در مورد محتوای برنامه و فرآیند تولید پادكست‌های خود صحبت كنند تا شنوندگان بیشتر با فرآیند ساخت و محتوای پادكست‌ها آشنا شوند.

مهرجو در ادامه افزود: در این برنامه تمركز ما بر این است كه علاوه بر معرفی پادكست و پادكست‌سازان، افراد را از ساخت پادكست‌ها نیز راضی كنیم و همچنین یك پادكست خوب باید دارای محتوای كاربردی و صحیح باشد و همچنین باید از نظر فنی، صدا، موسیقی، و فضا سازی به خوبی طراحی شود. در طول برنامه، اطلاعاتی را نیز ارائه می دهیم و از مهمانان سوالاتی درباره تجهیزات، نرم‌افزارهای استفاده شده، و روش‌های تولید پادكستشان بپرسیم تا اطلاعاتی به مخاطبان منتقل شود.

دسترسی سریع
خبر