اخبار هر روز از ساعت 6:30 - 8:30 - 13:30 - 18:30 به مدت متغیر

تعامل منجر به حل اختلاف‌نظر‌های فیلمنامه‌ «كت چرمی» شد

كارگردان فیلم سینمایی «كت چرمی» در برنامه سنماچی رادیو جوان بیان كرد: در مرحله فیلمنامه اختلاف‌نظر‌هایی وجود داشت، كه سعی كردیم این اختلاف‌نظرها را با تعامل رفع كنیم.

1402/04/03
|
17:28
|

حسین میرزامحمدی، كارگردان فیلم سینمایی «كت چرمی» در برنامه «سینماچی» رادیو جوان درباره ممیزی‌های فیلم گفت: در مرحله فیلمنامه اختلاف‌نظر‌هایی وجود داشت، كه سعی كردیم این اختلاف‌نظرها را با تعامل رفع كنیم.

میرزامحمدی ادامه داد: یكسری مسائل در فیلمنامه اصلی ما وجود داشت، كه حتی بخشی از آن كه جزو هسته مركزی بود، تغییر كرد و اصلیت ماجرای مهمونی «كت چرمی» دچار تغییرات شد. پایان‌بندی این فیلم سینمایی تغییر یافت. اگرچه ما پروسه طولانی را برای اخذ مجوز طی كردیم، ولی اتفاق خوب آن تعامل و گفت‌وگویی بود كه شكل گرفت.

كارگردان فیلم سینمایی «كت چرمی» با بیان اینكه اگر فیلمساز و سازمان سینمایی انعطاف داشته باشند، هنوز مسائل ناگفته‌ زیادی در سینمای اجتماعی وجود دارد، توضیح داد: هنوز به این نوع موضوعات در سینمای ایران نیاز است. این فیلم سینمایی هم داستان روایت می‌كند، هم مسائلی را بازگو می‌كند، كه شاید در بعضی قسمت‌ها خوشایند نباشد و در بعضی بخش‌ها به مخاطب حس خوب دهد.

وی در پاسخ به این سوال كه شنیده‌ها حكایت از این دارد كه شما كل ماجرای فیلمنامه را با بهزیستی در میان نگذاشته بودید، بیان كرد: ما قبل از فیلمبرداری با مدیركل سازمان بهزیستی تهران گپ‌وگفتی داشتیم. فقط در حد اینكه سازمان بهزیستی از ماجرای «كت چرمی» اطلاع داشته باشد، موضوع آن را بیان كردیم. البته دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی بود، كه اطمینان دادیم آن مسائل به موضوع فیلمنامه ما ربطی ندارد. سازمان بهزیستی بعد از فیلم با اثر رو‌به رو شد و استقبال هم كرد.

میرزامحمدی با بیان اینكه به‌نظرم حضور فیلم‌های كمدی به دیده شدن امثال فیلم‌های ما كمك می‌كند، توضیح داد: الان چرخه سینمای ما به سمت فیلم‌های كمدی در حال حركت است. چندین سال پیش كه با بهرام بیضایی در خارج از ایران كار می‌كردم، فیلمی را دیدیم و ایشان به نكته جذابی اشاره كرد. او گفت اگر من بخواهم این همه نكبت در سینما ببینم، در گوشه فلان خیابان می‌نشینم و صبح تا شب مجانی نظاره‌گر آن اتفاقات می‌شوم. سینما كجای قضیه قرار دارد؟

كارگردان فیلم «كت چرمی» با اشاره به آثار و نمایشنامه‌های بهرام بیضایی بیان كرد: در همه آثار او امید دیده می‌شود. زیسته آدم باید با امید همراه باشد. با وجود اینكه من در خارج از كشور درس خوانده‌ام و سینمای آنجا را تجربه كردم، ولی جشنواره‌های غربی به این نكبت‌ها اضافه كرده است. موضوع سینمای اجتماعی سایه روشن است؛ یعنی هم سیاهی هست، هم روشنی وجود دارد. اینكه اگر بخواهید صرفاً سیاهی یا روشنی را نشان دهید، مخاطب پس می‌زند.

وی درباره انتخاب بازیگران غیر چهره برای نقش اصلی فیلم گفت: البته حضور جواد عزتی به تیم ما كمك كرد و در همه مراحل فیلم با ما همراه بود. با وجود اینكه
«كت چرمی» اولین كار تهیه‌كنندگی و مستقل آقای حجازی بود، ولی به شدت پشت من بود. الان رابطه ما رابطه تهیه‌كننده و كارگردان نیست و جای برادر بزرگ من است. خیلی از مسائلی كه برایم پیش می‌آید، اول با ایشان مطرح می‌كنم.

میرزامحمدی درباره انتخاب امین میری گفت: از آنجایی كه سابقه كاری من با تئاتر است و در مقطع لیسانس تئاتر خوانده‌ام، امین میری را از سال‌های تئاتر می‌شناسم. او بسیار بازیگر تیزهوشی است و كار كردن با او لذت‌بخش است. نه‌تنها او بلكه كار كردن با سایر بازیگران همینطور بود. من برای انتخاب نقش ثریا از حدود 50 نفر تست بازیگری گرفتم. آخرین گزینه‌هایی كه برای انتخاب نقش ثریا انتخاب شد، سارا حاتمی بود. من طی چندین مرحله به این تصمیم رسیدم، كه از او استفاده كنم.

دسترسی سریع
خبر