"اینجا شب نیست"" بامداد شنبه 11 شهریور ماه پیرامون تامین سلیقه خریدار اینترنتی در شبكه مجازی جهت درآمدزایی ایدهآل و همچنین ویژگی های مشتریمداری یك فروشگاه مجازی صحبت خواهد كرد.با ما همراه باشید.
به گزارش گروه چندرسانهای رادیو جوان؛"اینجا شب نیست"" بامداد شنبه 11 شهریور ماه پیرامون تامین سلیقه خریدار اینترنتی در شبكه مجازی جهت درآمدزایی ایدهآل و همچنین ویژگی های مشتریمداری یك فروشگاه مجازی صحبت خواهد كرد.با ما همراه باشید.
تا بحال شده از شبكه های مجازی خرید كنی؟ چی خریدی؟ چقدر یاب سلیقه ات بوده؟ چقدر تنوع داشته؟ كی سلیقهی مشتری و بازار رو تعیین می كنه؟ اینها موضوعات مهمیه...
با پانته آ پاچنگی تهیه كننده و راضیه هاشمی گوینده این برنامه همراه باشین.
ویژگی های یك فروشگاه مجازی عبارتند از:
دسته بندی صحیح و مرتب محصولات :
وقتی شما وارد یك فروشگاه حقیقی می شوید تمامی اجناس آن به تفكیك در محل های مناسب و به شكل منظم قرار دارند و شما به راحتی می توانید كالای مورد نظر خود را پیدا كنید. در فروشگاه های مجازی هم باید این اصل رعایت شود و كاربر یا مشتری این فروشگاه به راحتی و با چند كلیك ساده كالای مورد نظرش را پیدا كند.
اطلاعات صحیح و بروز در مورد كالای ارائه شده :
در یك فروشگاه آنلاین باید اطلاعات و توضیحات كاملی در مورد محصول وجود داشته باشد تا برای خریدار تا حد ممكن جای سوالی باقی نماند و او با آگاهی كامل و خیالی آسوده محصول خود را انتخاب كند.
امكان جست و جوی كالا :
برای اینكه مشتری شما در كمترین زمان ممكن به نتیجه دلخواه خود برسد و كالای مورد نظرشان را پیدا كند باید در فروشگاه مجازی خود امكان جستجوی بسیار قوی و پیشرفته داشته باشید.
جذابیت و كاربر پسند بودن :
وب سایت فروشگاه شما باید بسیار جذاب و در عین حال ساده باشد تا كاربر به راحتی از آن استفاده كند. همچنین نباید از نظر فنی مشكلی در اجرای مراحل خرید و یا انتخاب محصول برای كاربر پیش بیاید چون مشتری شما در صورت مشاهده این چنین مشكلاتی اعتماد خود را به وب سایت شما از دست می دهد و شاید از خرید خود منصرف شود.
عضو پذیری :
باید بخشی را برای ثبت نام و عضویت در فروشگاه در نظر گرفت و برای اعضا فروشگاه امتیازاتی را در خرید قائل شد و اطلاعات مربوط به محصولات جدید و شرایط فروش فوق العاده را برای آنها ارسال كرد.
ارائه محصولات با كیفیت :
هرگز فراموش نكنید بالا بودن كیفیت محصولات شما سبب دوام و تداوم كسب و كار است ، شاید شما با فروش محصولات بی كیفیت در زمانی كوتاه به سود خوبی هم برسید اما این همیشگی نیست پس اگر قصد فروش كالایی را دارید اول از كیفیت محصول اطمینان حاصل كنید و بعد به فكر فروش و سوددهی آن باشید.
تبلیغات صادقانه :
شما در اولین مرحله با تبلیغات خود را به عنوان یك فروشگاه مجازی معرفی می كنید اگر تعداد و تكرار این تبلیغات در رسانه های مختلف زیاد باشد مخاطب شما مجاب می شود كه یك بار به فروشگاه شما برای خرید مراجعه كند و اگر شما توانستید با رعایت نكاتی كه گفته شد مشتری را جذب كنید و این خریدها تكرار شد مشتری شما به مرحله اعتماد به شما می رسد و شما همیشه انتخاب اول و آخر او خواهید بود و خود او برای شما به صورت رایگان تبلیغ و جذی مشتری می كند.
پاسخگویی و پشتیبانی مشتریان :
شما باید سعی كنید به مشتری این اطمینان را بدهید كه هیچ مشكلی در بخش های مختلف خرید برای او پیش نخواهد آمد و بخش پشتیبانی فروشگاه شما در هر لحظه آماده پاسخگویی به او می باشد.
داشتن نماد اعتماد الكترونیكی :
این نماد مربوط به كسب و كارهای اینترنتی است، داشتن این نماد باعث می شود مشتری شما با اطمینان خاطر از فروشگاه های مجازی شما كالایی را خریداری كند.
استفاده از خدمات معتبر بانكی و پستی :
بدون شك یكی از ویژگی های مهم یك فروشگاه مجازی داشتن امنیت بالا است به خصوص در بخش پرداخت آنلاین و البته نحوه ارسال محصولات برای مشتری هم از اهمیت خاصی برخوردار است. ما باید كالا را در همان بازه زمانی كه به مشتری اعلام می كنیم برای او بفرستیم و این اطمینان را به مشتری بدهیم كه تحت هر شرایطی كلیه مسئولیت های مربوط به مشكلات مالی و آسیب دیدگی های محصولات برعهده فروشگاه است و همه ضررهای مشتری جبران خواهد شد.
نتیجه گیری :
رعایت همه نكاتی كه گفته شد در نهایت به سود ما به عنوان مدیر و صاحب امتیاز فروشگاه مجازی میباشد چون هرچقدر رضایت مندی مشتری بیشتر باشد تعداد مشتریان ما بیشتر و در نتیجه درآمد ما افزایش می یابد. در فروشگاه مجازی همانند سایر كسب و كارهای دنیای واقعی اصل بر مشتری مداری و صداقت است. پس اگر به دنبال تداوم كسب و كار خود هستید همواره این اصول را رعایت نمایید.
انتهای پیام/