صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه تا پنجشنبه از ساعت ساعت 15 به مدت 50 دقیقه

فیلم‌ها و سریال‌های پلیسی، به طور توأمان، هم توجه شرکت‌های فیلم سازی و هم نظر استراتژیست‌ها و اتاق‌های فکر سیاسی را به خود جلب می‌کنند. با وجود چنین ظرفیتی اما، در سینمای ما ژانر پلیسی بسیار مغفول و مهجور مانده است.

ژانر پلیسی، یکی از کاربردی‌ترین و پرجاذبه‌ترین گونه‌های سینمایی در جهان محسوب می‌شود. فیلم‌ها و سریال‌های پلیسی، به طور توأمان، هم توجه شرکت‌های فیلم‌سازی و هم نظر استراتژیست‌ها و اتاق‌های فکر سیاسی را به خود جلب می‌کنند. با وجود چنین ظرفیتی اما، در سینمای ما ژانر پلیسی بسیار مغفول و مهجور مانده است. به طوری که در طول یک سال، فیلم پلیسی درخور توجهی به نمایش در نمی‌آید، به جز موارد بسیار نادری که چندان هم به چشم نمی‌آیند.

با این حال در تلویزیون وضعیت کمی بهتر است. در اغلب سریال‌های تلویزیونی- کم یا زیاد- می‌توان حضور پلیس را دید. علاوه بر این، هر ساله تعدادی هم سریال یا تله فیلم با محوریت این موضوع تولید می‌شود و به نمایش در می‌آید. تلاش شده است با مروری بر برجسته‌ترین آثار پلیسی در سینما و تلویزیون کشورمان به تحلیل چگونگی بازنمایی تصویر پلیس پرداخته شود.

«عصر من» 15 مهر با حضور مازیار رضاخانی به این ژانر سینمایی-تلویزیونی پرداخت.

مرتبط با این خبر

  • تاریخ در دل نت های قدیمی

  • تیشه تاجران بر ریشه سینما

  • آسیب لاکچری های تئاتر

  • بسته‌های فرهنگی و سینمای امروز در «عصر من»

  • مصحح متن‌های کهن فارسی درگذشت

  • ادبیات پلیسی در «عصر من»

  • بررسی موسیقی بی‌کلام دفاع مقدس و هنرمندان این حوزه، و نقش و تاثیر آن در فرهنگ موسیقایی کشور

  • چهره بودن برای تئاتری شدن کافیست؟

  • ژانری که ایثار را زنده نگه داشت

  • نت دفاع مقدس هنوز تازه است