رادیوم شنبه تا چهارشنبه از ساعت 23:00 به مدت 60 دقیقه

رادیو جوان

راديوم

با داشتن چه نوع برنامۀ غذایی‌ هم لاغر شویم، هم کم بخوابیم؟

در این برنامه با خانم دکتر محمودی دربارۀ تغذیۀ درست در دوران کرونا و فصل بهار صحبت کردیم.

1400/01/16
|
08:21

امرور در رادیوم با خانم دکتر محمودی، در گفتگویی تلفنی دربارۀ تغذیه در دوران کرونا و در فصل بهار صحبت کردیم. در این ایام عموما با افزایش وزن و خوا‌ب‌آلودگی ناشی از تغییر فصل روبه‌روییم.

به گفتۀ خانم دکتر با مصرف حبوبات و سبزیجات بیشتر می‌توانیم علاوه بر جبران اضافه وزن، کرختی و خواب‌آلودگی بهاری را نیز کاهش دهیم. همچنین با مصرف بیشتر ادویه‌هایی مثل دارچین، زنجبیل و فلفل می‌توانیم متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن را افزایش دهیم، در عوض مصرف کم این مواد باعث پایین آمدن سوخت‌و‌ساز و در نتیجه بروز چاقی می‌شود. ایشان یادآور شد که اضافه وزن علاوه بر ایجاد آسیب‌های دیگر، در ابتلا به کرونا و تشدید عوارض بعد از آن هم موثر است.

در ادامه خانم دکتر یادآوری کرد که نوشیدن آب در افزایش کارایی ذهنی و جسمی انسان بسیار موثر است و تاکید کرد آب را فقط در مواقع تشنگی ننوشید، زیرا دراین مواقع بدن حجم زیادی آب از دست می‌دهد که ما احساس تشنگی می‌کنیم و باید حواسمان به علایم کم آبی بدن مثل خستگی مزمن و خواب آلودگی‌ها مداوم باشد. نوشیدن اسموتی‌ها و چای سبز هم از توصیه‌های خانم دکتر بود. مصرف اسموتی از آب میوه یا سبزیجات به علت اینکه فیبر آن حفظ می‌شود، بهتر است.

در این گفتگو خانم دکتر محمودی اشاره‌ای هم به نوع تغذیه در ایام بهاری کرونا کرد و افزود که میوه‌ها و سبزیجات این فصل سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست و با مصرف این مواد ایمنی بدن افزایش می‌یابد و نباید از مصرف سبزیجات سبز برگ که مملو از اسیدفولیک است غافل شویم.


دسترسی سریع
رادیوم