صدای جمهوری اسلامی ایران
display result search

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 15:00 به مدت 30 دقیقه

تنفس و کنترل عواطف

عواطف و احساسات بر تنفس شما تأثیر می گذارند.
کسانی که احساسی تر باشند، تنفس سطحی تری دارند. کنترل احساسات به نوعی کنترل انرژی ذهنی و کنترل مغناطیس شخصی است.
روانشناسان به کسانی که خیلی احساساتی هستند توصیه می کنند تا بیشتر نفس عمیق بکشند. با چند تنفس عمیق و آهسته، خیلی سریع از شدت احساس و عاطفه کاسته می شود.
این موضوع می تواند باعث کاهش استرس و افزایش اعتماد به نفس شود.
بنا به توصیه پزشکان ، احساسات و عواطف می بایست همسو و هم جهت با ارزشهای فکری و اهداف شما باشند و اگر هستند و در فرد واکنشهای مثبت در جهت رسیدن به هدف ایجاد می کنند، از آنها استقبال کنید و دوستشان بدارید؛ اما اگر شما را به واکنشهای منفی وا می دارند، مثلاً به زیر پا گذاشتن ارزشها و منحرف شدن از مسیر اهداف، حتماً باید آنها را تعدیل و کنترل کنید تا بعداً دچار پشیمانی نشوید.
تنفس عمیق و تفکر مثبت، دو بازوی اصلی کنترل عواطف منفی هستند.

مرتبط با این خبر

  • خداحافظی

  • چشم به این زودی پیر نمیشه/بلوغ چهل سالگی

  • لاغری شگفت‌انگیز یار دیرینه آهن

  • میکروب همسفر باوفای گردوغبار

  • بیراهه‌ی راه واردات خوراکی‌ها

  • دوری پریز برق دیگه کلافت نمی‌کنه/بی‌سیم شارژ کن

  • تاثیر تلویزیون و رادیو بر کاهش استفاده از اینترنت

  • خواص زردآلو

  • راز فلامینگوها

  • هوش مصنوعی خطری برای بشریت